Morsan hemma igen.........
2008-02-20 @ 22:04:05
 
Morsan ringde kl 8 i morse och tala om hur det hade gått...Visserligen hade jag fått ett sms i natt av L  men då sov jag...läste det i morse...att hon kom hem vid 02. i natt....
Hon berättade att hon hade snubblat på hennes kängor utomhus när hon skulle hämta tidningen....Alltså inte inne som vi trodde först.....Hon hade ringt min mobil innan hon åkte in till uppsala men jag böt väl blöja eller ngt och  jag såg det inte förrens senare.....
Efter fallet  hade hon åkt till jobbet men efter 2 timmar så började hon må dåligt.....
Då skjutsade hennes arbetskamrat in henne till vårdcentralen och det var nog bra att hon gjorde det. annars vet man inte med mamma vad hon hade gjort....
Samtidigt fick hon med sig bilen av en ytterligare collega och för att få hem den från vc så " sa hon att "hon skulle hem och rasta hunden"....Där var förklaringen till det.....

När hon ramlade så slog hon huvudet i först och inga knän så hon måste ha ramlat raklång....hur man nu kan göra det...
Det var ingen blödning i hjärnan som tur var......men hjärnskakning en andra gång nu....sedan skrapsår i ansiktet..

Idag  skulle hon ta bussen in till centrallasarettet 5 mil bort, till ögonmottaningen men jag sa att jag tar ut komp och skjutsar henne......
image83
Sagt och gjort...Lilltösa var med och hon var lite rädd för  hur hon skulle se ut...men det var inte så farligt...

Hon hade en rejäl blåtira runt ena  ögat...såg ut som man haft en kikare som hon tittat i och blivit avfärgad av...
sedan hade hon plåster och skrapsår då på hakan...ena handen måste hon haft under sig för den var oxå skrapad...sedan kraftig huvudvärk....Ska ligga stila i två dygn nu.....

Även ngt med synen har hänt efter smällarna hon haft nu....Hon ser gelepklumpar som rör sig fram och tillbaxs..ena dagen bättre än den andre....Det har med ålder att göra men i och med de kraftiga smällarna så har de lossnat mera.....På det ena ögat där hon fått smällarna, samma sida båda ggr, där hade hornhinnan även lossat lite...Blev det sämre skulle hon åka in akut....Lossar den då blir det som en rullgardin , alldes svart, och då var det bråttom...
Så hon har då otur....
 
- Allmänt - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0