** Fettisdagen **
2009-02-24 @ 18:56:52
 
Idag är det fettisdagen och då ska man äta semla......
Jag var in till stan och handla och såg då semlorna men blev alldles för snål...30 kr för 2 ynka semlor.....och vi behöver det dubbla.....
Nää, det blév til att köpa jäst och grädde och sedan hem och fixa egna semlor.....som inte är riktigt klara än...de ska svalna innan man kan garnera de......
Fettisdagen är tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan.  Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor, även kallade fastlagsbullar eller fettisdagsbullar.

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: svintoflickan
2009-02-24 @ 21:10:56
 
hej vännen..

å så knäppt det är me detta virus..o så..man vet inte vad man ska tro eller tycka o jag blri ju orolig så fort barnen är sjuka..m.m



jobbigt att jobba me när du inte mår bra...



va duktig du är som gör egna semlor..!!!!

blev uppskattat gissar jag..ler.

bara mina barn som är så konstiga o inte äter semlor.



läste dina tankar...å de är så sorgligt ..för de märks så tydligt att du älskar din man...

och ändå så går de liksom inte...

jag lider så med dej...er..

önskar jag kunna trolla som sagt..ler.



vemod kan man verkligen känna ilband om vissa saker o jag antar att de är lite av vad du känner..o jag förstår att du famlar efter hopp och ljus ur tunneln liksom...hoppas de kommer...



nu måste jag natta barn..

har gått o torkat slemspyor hela kvällen(kan skriva sånt till dej för du jobbar på dagis..skratt)

å nu är jag trött..



kramkram !!!



å ja..jag älskar också kläder till barnen..är så kul..

själv har man ju inte råd köpa så mkt märkeskläder å så men min familj hade köpt mkt sånt.kram

 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0