**svampdag**
2008-08-24 @ 00:03:11
 
Vilket underbart väder det har varit idag......sol hela dagen och inte en regnskur....
Vi hade bestämt att åka och plocka svamp idag och då fick båten följa med.....Jag tycker det är lite omständigt när den ska hänga med för det är så mkt planering hit och dit iställlet för att bara åka till en skog...(packning, fika, kläder osv) men när man väl sitter på sjön och det är klarblank i vattnet och solen skiner...JA,,, då är det underbart och då verkligen  njuter man!!!!!!
Hur kan man då plocka svamp på sjön kan man undra.....Jo, vi gick i land förstås och hittade en hel del namnlösa svampar + nga kända svampar som kantarell och karljohan svamp......
Samt så hade H fått en karta igår på stället så vi uppsökte en plats där man kan övernatta. Jag trodde det skulla vara ett vindskydd men det var en stuga med inredda sängar, köksartiklar, vedbo, utedass osv....Tom kunde man köpa en liten folköl för 5 kr som de hade i skafferiet.......Det var väl inte så jättefräscht men helt otroligt att det funkar...Det är alltså ingen människa där utan man gå som man vill, alltid öppet för gäster...
Det tom hängde en vit morgonrock därinne????
Vi slog läger utanför vid sjön och grillade och fika. Tänk vad gott det är med grillad korv ute.....hmmmm...
Vi gick även och tittade efter svamp  medans barnen roar sig en stund själva....

När man åker båt så blir det lite "drag" som ni kan se på stora tösas hår.....ena bilden är när vi åker ganska fort och den andra när vi saktar ner...Hon ser ut som ett troll där :0)....

Vi såg även nga små djur oxå som ni ser på bild här nedanför....

Vem tror ni hittade kantarellerna????? jag eller sambon????.....Det var ju jag som gjorde det men jag skulle vilja hitta ett riktigt kantarell ställe och det har jag inte gjort än....Utan bara nga st åt gången....

På en utav bilderna så har jag radat upp de för att försöka ta reda på vad det är för sorter...om det möjligtvis går att äta....



 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-08-24 @ 09:28:56
 
Ser ju jättehärligt ut! Stugan vill vi gärna ha tips om var den finns! J har ju båt vid Hovnäs. Är det i närheten?
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0