** Annandagen **
2008-12-26 @ 21:36:36
 
Varför utsätter man sig för detta....att åka iväg
när det är mellandagsrea....Ja, jag är knäpp och det kan jag säga dig att det blir man med åldern....så vänta bara....

Från början skulle jag sticka iväg till kl 8 för jag skulle byta en sak på el-giganten...tänkte att nu ska jag vara i tid och komam hem i tid..men så skulle grabben ha skjuts åt andra hållet ...och eftersom bara en bil går att åka med just i nuläge (körförbud på den andre) så tog jag den vägen istället ...+ att jag skulle till en leksaksaffär som bara finns i den storstan...så det passade  ju bra ändå...

Jag körde ut grabben ut på vishan till kompisen...körde in till stan för att se om jag kunde byta ngt där...och en sak kunde jag byta till större storlek...en mindre sak att utföra i storstan...

Fy sjutton vad med folk,,,inga pakeringar...bilköer, kassaköer...Detta var ju värre  än innan jul...Folk är som tokiga..
Och detta utsätter jag mig  att göra för grabbbens skull....hans väckarklocka som  han fick i julkapp inte fick ngn svensk kontakt med så den inte gick att använda...Har ni hört på maken....Här köper man en produkt på el-giganten och det följer endast med en amerikansk stickkontakt...Inte mkt att hurra för....

Efter mkt om och men så ska de skicka hem en svensk kontkakt så fort de får tag i ngn...Så jag slipepr sitta och åka...sedan var det nga klädesplagg till honom som oxå skulle bytas...+ att en bratz på leksaksaffären där jag då inte hittade kvittot så jag fick ta ngt annat...Alla andra kvitton har jag sparat..och jag vet att jag har detta oxå...men har väl förlagt det på ett bra ställe...Ush, vad less jag blir på mig själv när jag gör så...och inte kommer ihåg det sedan...Och alltid samma visa varje år...att jag tappar bort det kvitto jag behöver.....

och inte tittade jag ens åt rean...jag som älskar att shoppa...men jag har för guds skull inga pengar så det är ingen idee...attens blinka åt ngt plagg....
Gud, vilken dag....

Kommer sedan hem framåt kvällningen för det tar sådan tid......får åka och hämta liltlösa hos farmor och grabben ute på vishan....Fick fika där och det var trevligt...
De bor jättefint...med en egen sjö utanför....och en jättefin kåk med värme i...men som sagt ute på vishcan...inte en gatlampa på flera kilometerns avstånd....Om man skulel få fel på bilen så får man vara gald om ngn älg eller hare råkar komma förbi .....usch, så mörkt......

Imorrn ska jag bara slappa..inte gå utanför dörren mer än nödvändigt...gå i myspysbyxor...inte handla eller ngt...knappt svara i telefonen..
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0