** Julbestyr**
2008-12-20 @ 23:55:06
 
Fy sjutton vad med folk det är ute och handlar nu när just när jag  måste vara där oxå för att hinna till jul...
Grabben övningskörde in till storstan men tog bussen hem efter ngn timme..då orkade han inte vara kvar längre...Han är inte riktigt kry, ont i halsen...och sedan gillar han inte folkmassor......Han har klarat sig hela terminen  i skolan från sjuka men nu så när han slappnar av så åker han på ngt elände..Så här har det varit flera lov....Hoppas det inte blir värre bara...

Jag har handlat en del julklappar...även från mormor och farmor..:det blir svårare och svårare ...och dyrare och dyrare ju äldre de blir....enklast hade det varit och ge grabben pengar men han sa..."ska jag sitta där med mitt kuvert när de andra öppnar paket." .Nja, han gillade det inte....så han vill ha paket.....och öppna som alla andra...

Jag är inte klar  med julbestyren och vet inte hur jag ska hinna....
- städa huset
- Göra julgodis
- Fixa pepparkakshus(ja, det fixar H men det ska göras )..
- Fixa ramar till kort som vi ger bort (hur nu de ska finnas nga kvar när man kommer i sista minuten)
- Fixa julkorten (Har inte ens börjat, får vara glad om de kommer fram till nyår.....)
-  Köpa resterande julklappar
- Handla mat
- rulla köttbullar ( I år sa H att han skulle göra det för han vill ha små runda köttbullar - inte nga kantiga eller platta...vad menar han med det ???? )
-
fixa granen

Ja steg fick jagi hop som jag gick idag...Hade så ont i fötterna när jag kom hem och de såg ut som små russin efter att ha varit instängda i tenniskor hela dagen....

Har även beställt tapeter till grabbens rum...3 000 papp gick det på....som han får delvis  i julklapp av oss...
 
- Vardagsprat - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-12-21 @ 18:54:19
 
Ska han ta bort nalletapeten??? ;-)

Skit i städningen och julkorten.

Det gäller att prioritera...

Jag och E var i Vås idag. Hittade massor - men mest till oss själva... Typiskt va!?

 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: tiindra
2008-12-22 @ 07:39:50
 
Ja, nu ryker nallebården och till min förtvivlan...Jag tycker de är så söta men inte för en snart 17 åring...så nu är det dags...
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0