** Nyårsafton **
2008-12-31 @ 17:11:02
 
Här kommer jag att skriva imorrn vad vi gjort idag för den som vill läsa...

Vaknade med huvudvärk...skitjobbigt.....

De senaste åren på nyårsafton så har vi firat med min collega + deras grannar med korvgrillning, bastu, matlagning, spel men detta år så åkte de upp till tännäs så vi blev lite ställda...vad ska vi göra idag då...

Under natten så sov lilltösa hos sin kompis och hon har sovit hela natten för vi har då inte hört ngt...
De andra barnen vaknade  som vanligt sent så vad vi skulel hitta på att göra idag när det är själva nyårsafton vet vi inte...
Vid 12 tiden ringde lilltösa och ville följa med sin kompis och åka skridskor vid rinken...När jag skulle åka ner med henens skridskor så vi åkte ner allihopa  dit och åkte vi med...Ja, dock inte jag för jag har inga skridskor...men kom på där nere att jag hade kunnat tagit grabbens tidigare skridskor..Ja, nog för jag vill ha vita skridskor med taggat men har man inga så får man ta vad man haver...men som sagt det får bli en annan gång...

Åkte ngn timme för man fryser lätt när om fötterna.....
Hem och packade ner till grillningen vid våran lilla pilkabacke i närheteten..där vi förlovade oss för exakt 9 år sedan....Då var det skitkallt ute och vi fikade hemma för bullarna frös ute så det gick inte att bita i de...sambon frös oxå då vet jag om fötterna...Då var stora tösa 2 å r(nästan 3 år)...tänk vad tiden går alltså...
Det gick att åka madrass men inte pulka för det hade vi inte snö till....
Korv/hamburgare grillning med varm oboy til lbarnen och glögg till oss.....Det var bara vi där.....
 
När vi väl var hemma så slockande jag och sambon i varsin soffa...det är hårt att vara ute i friska luften...
När vi kvickna till så  var det bara att fixa i ordning oss till kvällen...som ska firas hos våra bekanta..och jag har gjort efterrätt - cheesecake....

förrätt: Rostad smörgås med skagenröra ...
varmrätt :plankstek fast på plåt
efter rätt: chessecake, kalddkaka, glass och maräng- kolasås

Under kvällen så åt vi även kex och ost...Hon hade ngn ost som luktade så jätteilla...fy bubblan...JAg åt inte av den...kunde inte

Vi pratade, spelade lite kort , lyssnade på musik och sedan var det tolvslaget...Vi hade lite smällare och bubbel som vi firade in det nya året med....

Med andra ord en lyckad nyårsafton.....Tack MP
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0