Gud vilken dag!!!
2008-01-24 @ 21:08:57
 
Det började med att jag sov i en säng under natten och sov så himla skönt. så jag hade absolut ingen lust att kliva upp på morronen.... 
image18
Men nöden har ingen lag...Upp och sedan ner och väcka m för hon skulle med mig till jobbet idag. Hon hade en tid på sjukan där jag jobbar och i stället för att sitta och åka fram och tillbaxs så fick hon åka med.

Vi var till öronmottagningen och skulle ta bort rören som hon har haft nu i två år...De har försökt nga ggr men ena gången då satt de på tvären och fick då rätta till de...och andra gången så hade de vuxit fast....så nu har vi kört med droppar i 4 dagar och då gick det lättare....Hon var jätteduktig..höll mig i händerna och jag såg och kände när hon krama och grimasera för det gjorde ändå ont men nu så lossnade de.....Det såg jättefint  ut innuti så det var bra...
Fick även göra hörseltest både på trumhinnan (de mäter vågorna) och sedan vanligt pip-prov...
Nu ska vi inte tillbaxs förrens i okt/nov om inget annat inträffar innan....

Det blev ju lite mera än vad jag hade tänkt mig så det tog lite längre tid men det hade gått bra på jobbet ändå...Vi hade tvärgrupper (2 pers i varje grupp - 3 st olika åldersindelade grupper) så min collega blev ensam med 8-10 barn.Jag  trodde det skulle gå snabbt men jag borde ha lärt mig vid det här laget att när jag tror och säger det ,så tar det alltid längre tid...Hade inte räknat med att först få träffa läkare och hon tog bort rören, sedan vänta i väntrummet...sedan in och testa hörsel...vänta i väntrummet...tillbaxs till läkaren.....Många turer...

Slutade jobbet kl 13.30 och sedan hem...skönt att sluta tidigt!!!
Packade alla mina sålda paket från tradera och iväg med de....PUST! det var ett gäng...så nu har man känan lite kosing ...
Sedan fick jag åka tillbaxs till stan för att köra m till simskolan (har inget där vi bor fast vi har badhus)....lämna henne där med min collega och jag åkte hem igen för jag ska på datakurs....
Jag fick åka hem och lämna bilen , ta cykeln och han åka å hämta henne efter en 45 min...
Så vi åkte 1,5 mil fram och tillbaxs 3 ggr idag.....alltså 3 mil x 3 = 9 mil...

På kursen gjorde jag inbjudningskort till discot som M ska ha med sin kompis om två veckor...Jag har ju inte alla program hemma så jag får passa på där...

image16
 
- Nystart igen för bloggandet - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Junitjej
2008-01-25 @ 06:43:18
 
Tiindra, kolla om du hittar svaret på denna blogg:
http://www.designadinblogg.se
Om du inte hittar det där, så meddela mig, så kan jag hjälpa dig.
 
- URL: http://junitjej.blogg.se - -

Från: Mickan
2008-01-25 @ 12:26:13
 
Näe man vet inte riktigt hur man ska göra. Men man måste ju äta och få i sig alla näringsämnen trots att man väger över 400 kilo, annars är det andra organ som kommer orsaka dödsfall. Risken att överleva överhuvudtaget vid en sådan extrem övervikt lär ju inte vara stor. Man måste ju operera helt enkelt, det finns ingen chans i världen att gå ner i vikt utan operation, när det gått så långt tyvärr. Men jag håller med, jag har noll förståelse. Ha en bra dag! =)
 
- URL: http://miickan.blogg.se - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0