Löss
2008-01-28 @ 13:35:14
 
Ja, nu har vi fått de igen.....Tror jag blir tokig....Det går bara runt, runt i klassen...Det måste vara ngn som inte behandlar sig eller gör det slarvigt eftersom vi inte blir av med det...

För nga veckor påstod M att det kliade i huvudet...Jag tittade men inte såg jag ngt....så jag köpte mjällschampoo. Mjäll såg jag men inga lusar....sedan har hon sagt vid ngn mer tillfälle att det klia men inte har  jag sett ngt då heller...
H ropa på mig på morgonen för han var in i M:s rum och sa åt mig och titta på M...På hennes panna så kröp det en lus...Det är så äckligt, fy sjutt.n...
Jag tittade och hittade 3 st....så fram med lussprayet så fick H ha i det medans jag skjutsade hennes kompisar till cirkusskolan...Jag hade lovat att skjutsa denna gång så jag fick göra det ändå även om inte M var med..
Mormor hade även hört av sig och ville gå på bio så M ville med på det oxå..Hon har väntat i 4 v på att mormor ska bli frisk så nu äntlgien när hon ringer så ville hon följa med...Hade hon gått på c-skolan så hade hon inte hunnit hem innan de skulle åka...
image28



Efter ngn timme ringer H och säger att han hittade 20-30 lusar på M när han titta...Hur kunde jag missa det...Ja, jag ser ju så glist men inte trodde jag att jag såg så dåligt...Jag hade ju läsglasögonen på mig...Nu började det klia i mitt hår...
Cirkusskolan är nga timmar så då får man gå och titta i affärer....Där hittade jag ett par koralrröda byxor till M för en 20:a ,halva reapriset, men eftersom jag inte vågar handla så blev det inga...Det är inga pengar och hon behöver byxor men vad gör man....nu när jag inte vågar handla ....

När jag kommer hem så kammar jag mitt hår över ett vitt papper...och vad ramlar ner ...jo, jag hittade 3 st i mitt huvud AHHHHH, va äckligt.
m   är hos farmor och leker med en kompis och H hade tittat på henne  innan hon åkte och inte hittat ngt men jag vill ha hem henne för att extrachecka över vitt papper....Så hon blir hemkörd och det visar sig att hon oxå har 2-3 lusar....Nu ryste jag ännu mera....och H är jobbar och är inte hemma och kan göra behandling på oss.....
Jag hade kunnat gjort det på m men hon ville att pappa skulle göra det...Jag ville att han skulle titta om han såg nga flera och om han såg nga ägg....Svårt att se själv tycker jag...
Så nu är även jag behandlad...och jag säger bara det att...fy det luktar anis/lakris hela huset...och det sittar kvar i flera dar

Det finns 12 timmars verkande behandlingen och 15 min behandling....och detta med anis är den kortar varianten och då luktar man lakrits.....
Så nu gäller det att kamma och kamma för att bli kvitt med dessa......

Filmen de såg var bee movie och den uppskattades av både M och D



image20  image21  image22 image23  image24 image25

image26
 
- Allmänt - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0