Mammografi...
2008-01-08 @ 20:57:34
 
Visst sörrni, Nu har jag kommit till den delen av mitt liv att jag blivit tant och få och titta på tuttarna....
Väckte barnen , alla tre, för att få upp de i tid för en gång skull...Så kl 7 åt vi frukost...men sedan insåg jag att D behöver ju faktiskt inte följa med så han fick vara hemma....Flickorna tog jag med mig....
Gick bra att hitta...Eftersom vi inte får åka till "vanliga" lasarettet utan får åka 5 mil åt andra hållet så hittar jag inte så jättebra där...men det gick bra...

eftersom det  var första gången så var det en viss oro..man skulle stå i olika vinklar medans de stoppa tutten emellan ett par glasskivor och tog kort...Långa blev de kan jag säga....
Sedan fick man stå så konstigt , sköt fram axlar, slappna av  i axlar, upp med hakan.bort med ena handen, rulla höften , flytta fötterna osv...Så man kände sig som en kossa som inte visste vad man skulle stå...Fort gick det...4 bilder en från sidan och en framifrån på varje tutte....Så om 2 veckor komemr det ett brev hem på psoten..oavsett om det är bra eller inte....Så nu ska man gå och vanka för det.....Har inte tänkt så mkt på det...inte förrens det blev aktuellt...Nu är man gammal......Vartannat år blir man sedan kallad...

sedan var vi och handlade skridskor till Stora M

Som ni vet, i min andra blogg, så åkte familjen skridksor på julafton utom jag....och hennes skrillor var för små...
Tog för givet att D hade nga som skulel passa efter honom men hitta inga...Hon har ju ärvt honom hela tiden men han måste ha växt enormt en period för jag hittade då inga i den st hon behöver....Utan ett par som jag kna ha som är D...och det kankse hon kan ha om nga år...Så hon fick ett par nya skrillor..killskrillor...Inga princessskrillor här inte...

Köpte ett par vattentäta gåskor till mig........
sedan nga byxor på rean till lilla M på lindex 79 kr st......Bra kap....
Fanns mkt på lindex men min lilla tös har inte samma smak som mig.....
Jag gilalrju lite bohemiska, meandi desigenen men icke M......till mammsingens förtvivlan.....
Sedan fick barnen MacDonalds så klart som de fick äta på vägen hem...

När vi nästan var hemma kom jag på av ngn anledning att jag glömt ringa till Lilla M:s kompis kvällen innan för jag hade nästan lovat att vi skullehämta henne idag efter maten....Så vi åkte till fritids, frågade om hon ville följa med, ringde hennes mamma...och det var ok...Snacka om dåligt minne...Nu börjas det med alla saker att försöka  komma ihåg...Jag var så inställd på sjukan och skridskorna så jag hade glömt bort det....Det hör oxå till åldern :  0)...
 
- Allmänt - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Kotten
2008-01-09 @ 19:56:40
 
Det kommer att känns tryggt den dan man får kolla dom. Tycker jag. Som har några (var det 7?? =)) år kvar. Kram
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0