Personalfest
2008-01-16 @ 16:03:20
 
Jobbade tidigt idag så när vi kom hem efter 14 så låg jag bara och tog det lugnt......Vi låg och myste i M säng och strötittade på barnkanalen...Inte ofta jag gör det....
Kl 15,30 började jag att göra mig orning...Vi skulle åka hemmifrån 17 för 17,30 skulle vi vara på jobbet igen...
Jag och min colllega som var ansvarig för festen åkte nämligen ihop så då fick jagl ov att följa med när hon åkte..
Satt på mig en tunika + leggins men blev inte nöjd med mina fetta lår...Skulle sätta på mig jeansen som jag brukar ha när jag går på fest och upptäcker att dragkedjan är paj.....Då är kl 17....Jag bröt ihop ...nog för att jag är tjock men inte så tjock så att byxorna gått sönder...Ringer till collegan bölande i telefonen att jag inte ksa med men hon hör inget för det är fel på hennes telefon....
Jag  sa till H att jag skiter i festen...(Det var hann som skulle skjutsa) Han frågar om S är klar så han kan hämta. henne....Sa att han skulle vänta ngn minut ändå...Ringde jobbeto ch pratatde med P och taladeo m att S skulle bli sen med mig och att det var mitt fel....
Så jag upp igen på övervåningen och hitta en svart lång kofta som jag kunde ha över tunikan...Då försvann låren lite...Var deppad på vägen in men det försvann efter en stund på jobbet.....Tog ngn öl så var det bra....

Hjälpte till med lite förberedelser så vi hann ändå.......

Innan maten så hann vi med en tipsrunda....kluriga frågor...Där var det att tänka klart..8 rätt av 11 så ganska hyffsat för att vara mig.....

Förrätt: rostad vitlöksbröd med skagenröra (hmmmm)+ ngn het tomtröra..."den var det sting i"....
Varmrätt: jasmineris + biffgryta
efterrätt:Ngn chokladkaka som smaka som tryffel...Det smälte i munnen..kanongod...

Vilken mant....synd att magsäcken inte får rum med hur mkt man vill få rum med ibland...

Sedan blev det spel av buzz och singstar.....De flesta draoppa av vid 23.30 men vi åkte ett par timmar senare...

En kul kväll med andra ord

image12
 
- Allmänt - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0