**inlindad hand**
2008-07-22 @ 10:55:05
 
Igår morse kl 7 så var jag på akademiska för att ta bort min lilla glasbit på 2 mm...Har en bit att åka så vi var upp ännu tidigare...Stortösa följde med för att hålla mig sällskap och det var jag glad för....annars hade jag nog varit nervösare än vad jag var...Tyckte inte jag var det men det var väl för att hon var med skulle jag tro...
Jag blev lokalbedövad och det är inget jag kommer att göra igen om jag får välja....De sista minutrarna under opretationen så fick jag nästan panik..
Vänstrarmen hade dropp på handen och den låg inlindad i papper.....den högra som de skulle operera hade det stoppa blodflöde  uppe vid armen och det var inte skönt må jag säga...Kändes som mjölksyra, tusen nålar ..man ville släppa ut blodet....+ ett tält som jag låg i eftersom jag inte fick se...Jag fick svettningskänslor, svimmningskänslor...kände paniken komma.....Hatar att vara instängd i ngt....och trycket som aldrig lättade i armen...Näää, fy ...det var obegaligt....

Hon lättade på dropparmen så jag kunde röra den och sedan fick jag syrgas och då blev det lite lättare.....men gud så skönt det blev när det lättade på trycket så blodet kunde flöda ut igen....skinnet var alldes blekt som en död  innan...
Jag hade inte fått ngn lugnande från början eftersom de ansåg mig lugn....och mot slutet tyckte de att det inte  var ngn ide att ge mig ngt eftersom det snart var klart...som de saaa...Blev ihopsydd med stygn...hur många vet jag inte...

Men ingen glasbit hitta de?????? Så man udnrar vad det var desåg på ultraljudet...Utan de tog bort ärrbildningar så nu är jag inlindad och ska var i 2 veckor......Jättekul om det blir fint väder!!!!  Om man nu vill åka och bada så kan jag inte det...
Jag har ju egentligen semester men har sjukskrivit mig eftersom jag inte kommer att kunna göra saker som jag  vill...

Nu får jag använda vänsterhand till allt...torka bordet, dammsuga, toabestyr borsta tänderna.........Jag som är högerhänt....Försök borsta tänderna med vänster om du är högerhänt...

Det blev macdonalds på hemvägen som jag lovat tösa och vi fick våra lila glas denna vecka, yippe!!!

Jag var helst slut när jag kom hem så jag låg hela dagen.....fastän jag inte fått nga starkare medel direkt....


 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Oleragna
2008-09-24 @ 10:53:35
 
I recomend this site
 
- URL: http://oleragna.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0