**Företagsam tös**
2008-05-16 @ 23:21:53
 
Im orse började ajg 6.30 på jobbet. Barnen hade studiedag idag så de var hemma...även 6-åringen...
Jag väckte henne och sa till henne innan jag åkte för annars börjar hon leta efter mig när hon vaknar...
När jag hade åkt i ca 10 min så ringer hon och frågar om hon kan ringa till farmor som i sin tur ska skjutsa ut henne till A som hon var till igår kväll....
Nej, nej, sa jag...det är alldes för tidigt....Du måste vänta tills stora visarn står på 12:an och lilla på 9:an....Hon muttrade ngt men la sedan på luren...
Hörde inget förrens vid 10.30 då storaa tösa ringer i ett ärende.....När jag frågar om m så sa hon att farmor kommit och hämta henne till 7.45.....Vaaaa....sa jag...

Ringer till A:s mamma och mkt riktigt så hade hon kommit ut till de kl 8 på morgonen...

6.45 Hon ringer först till M (D kompis som var med ut till stallet igår) för att höra om hon ska med igen till stallet...Eftersom hon var med och hjälpte henne igår så trodde hon att hon skulle med idag med...M blir osäker och ringer mamma E för att höra om hon lovat ngt igår som hon inte kommer ihåg....Nej då, så var inte fallet...
M ger E telenr så lilla m ringer till henne och frågar om A är vaken....
7.15 ringer pappa och säger bara att hon inte får åka förrens kl 9 men H vet inte vad hon ska göra...Det säger hon inte....och han tänker väl inte på att fråga...
7.30 ringer hon till farmor om skjuts...
Väcker D för att han måste med för att visa vägen till A....farmor hittar inte...Han var måttligt glad när han fick kliva upp så tidigt på sin lediga dag...
8.00 sitter hon och äter frukost hos A eftersom hon inte ville göra det hemma....

Hon har alltså fixat allt själv på morgonen med att ringa och dona.....telenr kan hon tydligen utantill....en företagsam liten tjej!!!!!

Roligt har hon haft och ridit själv har hon oxå gjort!!!!

stavgång 1½ timme... 16 922 steg
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-05-16 @ 23:38:43
 
Haha - vilken tur hon inte skulle hit! Här är vi ju inte ens halvvakna vid 8. Ja det var verkligen driftigt! Påminner om A för hon är VÄLDIGT driftig när hon är ensam hemma...
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0