** Farts Dag **
2008-11-09 @ 22:06:49
 
Jaha..redan söndag och tiden har som vanligt bara flugit iväg......Vad sjutton kan man inte stanna tiden för...bara för en liten stund...

Imorse klev vi upp vid 7.30 för att fira fars dag...Alldeles grått och tråkigt väder ute..För lilltösa så är det viktigt att man firar vid sängen innan man går upp så jag fick säga åt honom att ligga kvar....... Han fick en tidning "illustrerad vetenskapens värld",årsgglöggar av grabben och chokladkakor av flickorna.....Inte så mkt men tanken som räknas...
Tänk vilken känsla av att man är förälder till 3 friska barn....Jag är jätte stolt över det.....Det finns de som får jobba och jobba för att försöka bli gravida och det inte lyckas...Skickar er en tanke och hoppas det ändå finns ngn där uppe som hjälper er....Det är det bästa som har hänt att bli förälder...

Tänk vad energi det tar av en när man inte har det bra i ett förhållande....Jag höll på att bryta i hop på jobbet i fredags...Jag sänks ner,ner och åter ner.......Idag har vi lagt det åt sidan för att få slippa tänka...problem finns forfarande kvar men man blir dum ihuvudet (om jag inte redan är det)  av att bara tänka på det..Vi har gjort en time out idag....för att inte förstöra dagen...Låter inte klokt, jag vet!!!

Jag förstår inte föräldrar på jobbet som har småbarn och de separerar inom nga dagar när de gör det....Fixar lägenhet snabbt ...och sedan har de hittat en ny partner inom 3 mån...(inte alla men flertal av de som skiljer sig) Jag vill vara riktigt säker och ha provat allt innan jag bestämmer mig för att  ta steget att gå ifrån huset.....
Har man gjort det så har man ivarjefall försökt allt....och ingen kan säga att det var förhastat eller ngt sådant..

Såg Top gun med Tom cruise på tv:en och gissa om tankar snurrar i huvudet på en...Feelings känslor...Ska allt bara försvinna / sluta nu...alltm an gjort, varitm ed om, bekanta man har, semester tripper osv..
Det är inte bara att flytta....det är så mkt som ska klaffa..
Hahah,,,jag har sett denna film hundra gånger men lik förbenat så lipar jag vid vissa scener.......Tänk att man aldrig blir vuxen..

Har gjort ett fotocollage av flickorna och skickat till farsan som ett grattis för idag....och hoppas han blir nöjd . Grabben är svår att fånga på bild och är nästan aldrig med mig när jag fotar...så han fick inte vara med idag.....Pappa bor  1 timmes resväg bortom oss och det var fullt under  idag så vi var hemma.....

Lilltösa hade  en kompis och vi bakade pirat pepparkakor....igen...

Grabben har haft sin flickbekant idag här hemma....När hennes pappa skjutsade henne kom han in och pratade med mig i ca 20 min...ja, eller om det var jag som pratade med honom :0)...Sedan gick han till H som var ute och meckade med bilen och presentera sig såg jag genom fönstret......En trevlig prick....
Tjejen är liten blyg försynt tjej av det lilla jag har pratat med henne...Undrar om det är ngt på G:e mellan de eller???
Jag har frågat grabben nyfiken som  jag är men får till svar att det har jag inte har med att göra...Hmmm....
Här undrar man oxå vad tiden tar vägen..Han var ju nyss liten och låg i en beige skinnvagn som jag tyckte var vrålsnygg då...Nu har flickbekant här hemma och klarar sig i stort sett själv.....behöver inte mamma längre i så stor utsräckning...Nu är det jag som får lära mig av honom i vissa ämnen....

Steg: 18600 ( Stavgång 50 min + motioncykel 45 min + hemmasteg)
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Annis
2008-11-10 @ 19:34:53
 
Du har fina bilder som är kul att "komma förbi" och kolla på.Det muntrar upp i mörkret! Det är en tung månad, november och har man det redan tungt blir det ju inte lättare. Jag har också det rätt tungt av olika anledingar nu, på jobbet och hemma och i hela mig....så, om det kan vara till någon tröst att veta att du inte är ensam.



Keep on girl!
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0