**Lördags mummel**
2008-10-26 @ 09:11:46
 
Foten känns bättre idag som tur är....inte kul att inte kunna röra på sig..Oj, kom det där från mig - att jag  sjävmant vill röra på mig...Haha, det är bara att suga på det så länge jag vill för det kommer en dag jag tycker det är astråkigt :0)...

Först  så åkte vi till lillstan och gjorde lite ärenden där......bla är det helt finito med smycka nu.....Grabben har fått sitt presentkort där och kan nu handla i vilken smycka affär som helst...som han inte skulle ha fått gjort från början...utan bara i den vi handlat i....Men det gick inte lille jag med på utan ifrågesatte osv så de ringde till ngn högre människa och vi fick rätt.....Lite underliga människor där inne må jag säga.....Om jagh andlar en vara tex på stadium så kan jag ölämna tilblaxs den i en annan stad om jag vill det.....så ärdet med de flesta affärer vad jag vet...
Grabben fick ett armband för 600 kr när han konfirmeara sig förra året och han har bara haft strul med det...lämnat in det misnt 3 ggr på 7 månader.....första halvåret medföljde en försäkring men sedan när problemen forsatte så fick vi ta en extra försäkring på 100 kr.....och självrisken ksotade nu oxå en hundring.....så han förlorade 200 kr på det men får nu då handla för lite mera än 400 kr...(inte på öret)..Sedan har armbandet legat där länge mellan ggr så han har kanske använt det 3mån sammalnlagt under över ett år...men nu så...är vi fri från lillstans smycka.........

Vi åkte till storstan efter lilsltan för att lämna in min telefon som pajade i torsdags...Skit!!!!
Trodde att garantin (1-års garanti) hade gått ut sedan inköpsdatumet med 6 dagar men när han började knappa och jag frågade om jag ska betala ngt för att de kollar upp den så sa han jag hade garanti i 2 år.....Perfekt!!!!

Vi inhandlade stövlar och skor till stora tösa som var i stortbehov av detta....Skokanonen...ta 3 betala för 2...Inte helt fel må jag säga....Då fick jag oxå ett par utan att det kosta ngt.....Ngn som inte var så glad var lilltösa som inte fick ngt tyckte hon men hon fick gå och tjura...hon har fått skor sedan tidigare så hon behövde inga...'
Däremot så var vi in på stadium och där hittade hon en ridhjälm....somjag köpte..men priset snälla ni...Först så var nedsatt och nu var det nedsatt 50% på det...Så vi gav 75 kr för hjälmen.(hade kostat 800 kr)..Jag eller tösa själv har tappat bort den hjälm som vi fick utav min collega...så jag kände bara att detta var det rätta...
Hon fick även ridbyxor för 50 kr, tuffa rutiga som kostat 400 kr..... som hon får i julklapp...även om hon vet om det...kanske glömmer hon det...Hon ska även få börja rida på hebys om det finns plats..Hon vill så gärna rida......

Steg: 19900 shoppingwaking + motioncykel 50 min + promenad 10 min....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0