** Internationella barnveckan **
2008-10-08 @ 19:57:59
 
Nu sitter jag äntligen här vid  datorn efter en lång arbetsdag.......
Vi har barnens internationella barnvecka den här veckan på mitt jobb......I dag så har vi haft sång och lek på olika språk tillsammans med hela  stugan en stund på fm .......
Vi har då forskat lite själv med att tex fråga föräldrar som vi har med olika kulturer.....

I går så fick barnen ta med sig ngn bild på ett semesterminne i utlandet  eller i sverige som vi sedan gjorde collage av..
och i måndags fick barnen färglägga olika flaggor men det var mest på 3-5 års avd de gjorde det...Lite svårt för våra små att göra det....

Imorgon ska vi åka på en liten båtresa alla på stugan....mer om det imorgon.....

Sedan har vi fått lunch serverad från olika länder denna vecka.....

måndag:egengjord pastarullar med kyckling i - ITALIEN
tisdag: kebabfärs med grönsaker och pitabröd - TURKIET
onsdag: lammgryta med Couscous- AFRIKA
Torsdag:
Köttfärspaj med ris - AFRIKA
Fredag
: Vårullar med Nam Pla - THAILAND



Så det ska bli spännande att se vad det blir för gott de dagar som är kvar ....

Steg idag : 17200 (promenad 35 min + motioncykling 30 min + arbete)
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0