** Begravning **
2009-04-02 @ 21:06:36
 
Idag var det altlså begravning av min bekant som jag skrev i ett tidigare inlägg.......
Tyvärr kunde jag inte ta ledigt eftersom jag jobbade hela dagen och hade en stängning...Innebär att jag låser förskolan...sist ut med andra ord...
Jag skulle behöva ta ledigt nga timmar och det var över mellis och vi hade 10 barn...Jagk an inte lämna en ensam personal med alla dessa små...svårt att få vikarie för 2 timmar och en hel dag semester ville jag inte ta....(lär spara de till sommaren och skolresor)
Skulle fixa en blomma när jag kom till jobbet men vi hade alla 15 barn och möts av skrik och tårar så jag glömde helt enkelt fixa med det...det gick i ett....Kom på det när en förälder kom svartklädd (för att hon varit där)...Då kom jag på det...Frågade henne om det varit fint och det hade det....Så nu har jag dåligt samvete för att jag inte gick dit och inte hann fixa blomma....f..n!!!
Förlåt H men jag tänkte på dig och du får en blomma på graven istället från mig......och Maria om du läser detta (du bruakr kika in i bland )så hälsa hennes barn från mig och tala om att jag tänkte på henne ivarjefall även om jag inte kunde vara med....
Nu tänkte de säkert inte på det eftersom vi inte haft så mkt kontakt de senaste 10 - 15  åren men ändå...mitt samvete gnager...Hade så gärna velat gått...
Inte för att det är kul att gå begravningar men ett sista farväl i kyrkan.....Det är så det ska vara....men jag som sagt jag får ta det vid graven....(om hon kommer att ha det eller om det är minneslunden )
 
- Bilder/Foton - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: svintoflickan
2009-04-02 @ 23:04:59
 
å klart du inte ska ha dåligt samvete..

de är lika mycke värt att någon har en blomma på graven eller på annat vis visar sin uppskattning.

jag läste i ditt inlägg i min blogg o jag tänker också som du ..att de är så hemskt när yngre dör..

å ännu värre för dej som varit me om dej aldlelels nära.

jag har ju en Gudstro men har svårt förstå när ngt sånt händer...å har svårt tro att Gud är inblandad i det.

oavsett så tror jag de är något mer..att våra nära på nåt sätt ändå kan vara oss nära..ändå kan se på ngt vis...



ta hand om dej nu..

ha inte dåligt samvete..



och stor kram till dej...

o alla barn ..både dina..

å de som hoppar i geggamojja...ler.

 
- - -

Från: maria
2009-04-05 @ 14:46:03
 
klart jag ska hälsa dom . sanna flyttar in på onsdag , det ska bli skönt att hon kommer på plats. det var en väldig fin begravning, skönt på sätt o vis att få ett avslut.hon har det bra nu. mvh maria
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0