** Fånga dagen **
2009-04-01 @ 20:51:34
 
Tidigare så skrev jag om en tejej sabrina som kämpade för sin cancer....
Nu har hon somnat in...
Endast 34 år gammal med man och 2 flickor...varav den ena som var lika gammal och heter lika som min mellersta tös...
(Det var lite kul eftersom namnet är inte så vanligt...även om det har blivit fler som heter så numera än tidigare...)

Så ung och hade livet framför sig....
Kämpade och var ändå positiv till att blicka framåt.....även när hon var som sämst....
Att ta tillvara på dagen - fånga dagen...som vi är allt för dåliga på att göra....ivarjefall jag...

När jag läser om hennes kamp så är mina bekymmer en struntsak mot hennes....och ändå går man och ältar sina "små problem" som om det skulle vara ngt stort....
Att man måste läsa ngt hemskt  för att förstå att man ändå har det väldigt bra....att man fortfarande är frisk...att barnen är friska....att man får följa barnen hela livet (förhoppningsvis)..att man har sin familj som man tycker om...goda vänner runt omkring en...Man har det väldigt bra med andra ord....

Hon var tapper och hade vilja av stål...och jag kan bara tänka mig i situationen så hade jag nog sörjt ihjäl mig för att inte får leva helt klart.....
Men man kanske får en annan tanke om man är i situationen som hon var...jag vet inte....
Vet bara att hon var alldles för ung för att gå bort.....
När ngn dör då ska det vara ngn äldre...som har levt sitt liv....som inte har ork kvar i kroppen ....som har gjort sitt på jorden......
Inte ngn som har halva livet  + lite till kvar att leva....
Nej,,,det är orättvist....

Nääää, ngn gud för mig finns inte...
Inte för att jag var troende tidigare men den lilla tro jag hade togs bort när syrran gick bort......Då försvann tanken på att ngn gud fanns för mig...För då skulle han inte ta ifrån en ens syster så tidigt....
likadant här om sabrina....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0