** Tisdagstema - vardagslyx **
2009-04-07 @ 15:27:27
 
Veckans tema för v 15  är  vardagslyx och det kan vara mkt....
För mig så är vardagslyx tex :
- egentid  för det har jag inte så ofta....som nu när jag  sitter vid datorn en stund...det är lyx
- Att man slipper ta på 15 st overaller, mössa och vantar, galonisar när man ska gå ut  med barnen på jobbet  nu när det är vår......det är lyxigaste lyx...
- När man får blommogram vid dörren...(sambon fyller 40 år i dag ) vilket lyx...
- Att få se alla vårblommor som kommer nu en efter en i olika färger...kunna fota de ....det är lyx....
- Att se barnen växa upp här hemma och inse att jag inte har småbarn längre.....
-  Att kunna ta en promenad  i solskenet (ja även molniga dagar ) när jag vill för nu är barnen stora så de klarar sig   själva  hemma ngn timma ....
- Höra barnen skratta och stoja om dagarna....det är lyx att få uppleva detta...
- Att få fika av lilltösa  som hon fixat själv ute i solskenet....( på bild är det hon själv som mummsar..mitt är slut och jag fotar :0)...)
Ja, jag kan göra listan  lång men här var nga saker.....

Fler bidrag hittar du här...
 
- Vardagsprat - Permlink - 3 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Fotsteg i Rabatten
2009-04-07 @ 21:32:33
 
vilken vacker lyx du har. :)
 
- URL: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8530395 - -

Från: Klimakteriehäxan
2009-04-07 @ 22:09:32
 
Det är ju det som är det fina i kråksången: att så mycket kan göra att vardagen känns riktigt lyxig!
 
- URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com - -

Från: Cecilia Artista
2009-04-07 @ 23:02:13
 
Javisst, egentligen har vi alla ett liv med många slags vardagslyx. Det gäller bara att ta vara på alla härliga tillfällen!



Och visst är det skönt när sommaren kommer och inte alla dagisbarn behöver sina vinteroveraller - det förstår jag!
 
- URL: http://ceciliaartista.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0