** 12- åringen **
2009-02-06 @ 21:07:45
 
Ja...nu är alltså 12 åringen stor.....
Blir hon sjuk så får jag inte vara hemma med henne ...Helt sjukt tycker jag..
Om hon nu ligger tex i magsjuka...ska hon var själv....och jag som är 1.5 mil bort....
Det är ju klart att hon inte vill det......
Man kan få vara hemma om man får läkarintyg men hur lätt är få det idag då????
Om hon ligger i 40 graders feber eller magsjuka - vill sjukan ha nerhenne då??? skulle inte tro det....

Vad tycker du?????

Hon fick sin efterlängtade bäddsoffa och den är redan invigd av lilltösa igår.....
Lite trångt i hennes rum men får vi fixa och trixa så ska det nog bli bra...
Fast varför ska vi göra det egentligen om vi nu ska gå åt skilda håll...Lite jobbigt det här....
För vissa av möblerna måste följa med mig eftersom de förmodligen kommer bo hos mig....
Inget är deffentivt än, som alltid...men nu har sista strået dragit till stacken skulle jag tro....
Men, men..hennes rum kommer alltid var hennes så även om vi gör om det nu så har hon alltid det när hon är där...
Men som sagt..så är det inte helt klart..(att vi gå ifrån varann)
Jag väntar ännu på ett under.....att vi ska kunna hitta tillbaxs till varann.....för jag älskar honom...
Men ibland är det så även om man gör det så funkar det inte...

och hur kommer det sig efter 10 år...Ja, säg det...
 
- Vardagsprat - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2009-02-06 @ 22:21:19
 
Ja, varför kommer det alltid såna faser i en relation? Jag har varit tillsammans med min man i 22 år i år. I sommar har vi varit gifta i 20 år. Vi har varit nära skiljsmässa många gånger. Senast var för 5 år sen. Då var det på det berömda håret... Då kunde vi inte prata utan att det blev bråk. Hur vi löste det? Tja, VI löste det. Båda kämpade med oss själva och de drag hos oss, som den andre inte gillade. Så efter några månader kunde vi plötsligt prata med varandra igen...

Nyckeln i ett förhållande är, att kunna prata utan att ta ställning i kriget mot varandra i allt. Att kunna förklara vad som händer innuti, när den andra gör si eller så... Att lyssna, utan att värdera. Skit svårt! Att dra i den grå vardagens sele åt samma håll samtidigt och om man inte gör det, absolut inte börja kriga om vem som gör rätt kontra fel.. Svårt som f...n på ren svenska...

Perioden innan man bestämt sej för åt vilket håll man ska gå är svårast. Då är det svårt att sova och äta...

Kram!
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -

Från: C I K O R I A S
2009-02-06 @ 22:53:20
 
Svar: Det är inte så ovanligt att de dör, det var första kullen. De flesta kaniner vet inte hur de ska hantera sina ungar när de har blivit födda.

Min Myra var otroligt duktig. Hon la ungarna i boet, slickade rent dem och allt sånt. Men hon glömde att bädda noggrannare, så därför frös de ihjäl... Oturligt nog. Annars var hon superduktig!
 
- URL: http://cikorias.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0