** Skolpaus **
2009-01-28 @ 14:28:37
 

Imorse så ville inte lilltösa gå till skolan...som hon inte velat gjort de tidiga 2 dagarna heller.....Hon börjar prata om att hon har int i magen, ont i halsen & huvudet osv.....
Hon sa det både i går och i förrgår oxå men hon har fått gått till skolan eftersom det inte  är ngt  fel på henne....så jag tror det är ngt hon tar till helt enkelt...för att inte vilja gå till skolan.....
Det är ngt som är jobbigt där tror jag ...mkt innärning och hennes hjärna klarar inte av att ta in för mkt...
Hon får språkträning 20 min varje dag och det är intensivt + saker som hon ska lära sig och förstå i skolan..
Det var det här som jag har väntat på skulle komma.....När pressen blir större för lärandet hur det ska gå för henne.....
Hon fick gå till skolan idag men jag pratade med farmor som i sin tur pratade med läraren (hon skjutsade töserna i morse) att hon kunde vara lite observant under dagen och ringa om det skulle bli  ngt....
Svårt det där när det går sjuka överallt och så börjar hon...men inget synligt fel....om man gör rätt eller inte...
Jag vill inte vara hemma om hon är frisk......
Ingen ringde och när jag hämtade henne så frågade jag om magen...och det kommer och går sa hon.....

För 5 min sedan ringde spräkpedagogen och de har nu kommit överens att ta uppehåll tills efter sportlovet innan de kör igång igen.. ..
Vi har elevkonferans i början av februari så vi ska ta upp lite då.....och då är även personal från habliteringen med oxå...
Så då får vi se hur vi ska gå till väga.....

När jag nu frågar tösa så säger hon att hon vill sluta där...inget kul....men hon måste gå där för att få hjälp...för här hemma när vi ska träna blir hon bara arg och vill inte...Inte alla gånger men ofta.....
Då har hon fått så mkt information/instruktion på dagen så hon är helt slut på em/kvällarna....och vill inte som sagt inte...och ingen kan tvinga henne...det går inte.....

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0