** Rekordsnabb plundring **
2009-01-13 @ 22:24:33
 
Idag började jag vid lunch så jag var med lilltösa i skolan på fm och det var uppskattat....Sedan trodde jag att jag jobbade till 16 men hade tagit fel så det var 16.30...Vi har så många olika tider och denna tid idag har jag bara en gång på 12 veckor..
det var bar ahem...fixa käk (köpte mat av jobbet) så det var bara att värma...Perfekt när man skulelle iväg...

På kvällen var vi på den snabbaste julgransplundringen någon sin...De tre ettorna sjöng 2 låtar om djuret masken....sedan blev det dans runt granen 4 låtar till en värdelös bandspelare.....sedan sjöngs det bara en vers på varje låt...skitdåligt måste jag säga...Och hade inte de som var ansvariga kunnat tagit i och sjungt istället för konstlat sång som inte hördes...Ja, naturligtvis sjöng vi föräldrarm ed men halva låten hade gått innan man hörde vad det var för låt...Detta var över på 20 min...
Sedan träffades vi i respektive klassrum och fikade....Så allt var över 45 min..inte dåligt för att vara julfest...

När vi kom hem så var grabben nästan klar med sin rapport....men så hör vi en jäkla duns uppifrån....Jag springer upp och då är det han som är arg som ett bi....sl¨år på databordet...
Han har suttit och skrivit på sin uppgift i 3 timmar och så är den bara borta...Han hade tryckt på spara men ngt hade hänt så den blev aldrig sparat...Till råge på allt så var allt på engelska....
Ja, ni förstår själva att man inte skulle vara så glad..Jag började böla för jag tycker så synd om honom..
Jag erbjöd mig att få ngn att översätta ett papper på engelska (fusk alltså) men då var det inte hans arbete mena han på...Grabben min!!!!
H har kollat om dent finns ngn back up men hitta inget...
Så han får skriva om skiten imorrn.....

steg: 12 000 (promenad 40 min + arb )
 
- Vardagsprat - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2009-01-14 @ 13:20:30
 
NÄÄÄÄ! Fy faan! Stackars honom! Det är ju den värsta farhågan man har när man gör stora arbeten vid datan! Det har hänt mej med, inte med arbeten på engelska, men med stora arbeten som jag lagt ner timmar på och så bara borta! En sak har jag lärt mej av det. Tryck på spara med jämna mellan rum. Bättre att ha 20 st påbörjade arbeten i olika stadier än inget alls. Det är just så med datorer i min närhet, ju längre tid jag lagt ner , destu större är risken att den lägger av mitt i eller bara fastnar....
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -

Från: svintoflickan
2009-01-14 @ 21:31:02
 
hej hej.

mina skridskor är för små..fötterna blev större efter barnen.

kan ej åka killskridskor ..måste ha vita så jag kan bromsa me taggarna.ler.

skulle gärna vilja ha ett par.

jo jag försöker vila o släppa taget..

jag o somris har smsat varann ..o verkar ha de rätt lika.ler.

ha de bra..nu ska jag se om lilla tösen är trött snart..de är nämligen jag.kram
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0