** snacka om service **
2009-01-28 @ 15:33:17
 

Vår lillltösa viking gortex skor gick sönder i helgen i dragkedjan och man klart man muttrar  lite för sig själv att de inte hållt en säsong ens....ca 3 mån ...+ kosta mkt stålar.......
Så jag travade in i dag till affären och skulle höra om deras skomakare kunde göra ngt åt de...I värsta fall hade jag tänkt att man kanske fick sy ihop där de var sönder och sedan dra i kedjan därifrån och upp....men jag vet inte om tösa hade kunnat få i foten då ....utan detta var bara en tanke.....för att kunna använda stöveln..

Så jag upp med stöveln ur påsen och expediten sa ngt och försvann....Där stod jag i flera minuter och vänta...så jag frågade en annan expedit P(som jag gått i samma klass med på gymnasiet - lång tid sedan) vart hon tog vägen....
Ja, hon kanske gick ner i källaren ...och jag fortsatte vänta.....Jag vet att de har lager där men vad skulle hon dit att göra när stöveln var trasig...Jag hade bara nga frågor jag skulle ställa...
När hon kommer upp igen så kommer hon med ett par sprojtans nya stövlar som jag fick........Jag fick de....
- Men jag har inget kvitto med mig , sa jag.....
- Jag vet ju att du har handlat de här tidigare sa expedtit P....(Det var hon som hjälpte mig då)
- Jag fick nya för felet som var  räknades som fabrikationsfel + att det var gortex....och man ska inte försöka sig på att sy för då förstör man det...Vilken tur att jag inte gjorde det först och sedan gick in och hörde mig för..eller att jag inte gick in alls pga latheten som fanns där på lut....
Så nu har hon ett par nya stövlar....

Det kallar jag service.....
Det är en bra affär med bra service i alla riktningar så där handlar jag oftast mina skor till barnen.....och ibland mig....

steg: 12 700 (promenad 50 min + arb)

 
- Vardagsprat - Permlink - 4 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Elin [ n e v n a r i e n ]
2009-01-28 @ 15:43:57
 
Haha du är nog den enda som tar sig tid att titta om och när man skrivit om en sak förr... de flesta bryr sig inte ens att kolla inlägget de kommenterar, även fast svaret finns där.. hah..

Det tackar jag för... men du behöver inte leta nu när jag ändå skriver... så.... Windows Movie Maker gör jag det i :)
 
- URL: http://nevnarien.se/ - -

Från: Junitjej
2009-01-28 @ 19:35:03
 
Vilken bra service!!



Se vilken tråkig kommentar jag har fått:

http://junitjejen.se/2009/january/en-trist-kommentar.aspx

 
- URL: http://junitjejen.se - -

Från: pernilla
2009-01-28 @ 22:52:05
 
va kul att du uppskattar våran service.

jätte skoj att du skrev om de...hoppas dom nya kängorna blir bra nu / pernilla wallins skor
 
- - -

Från: mammakero
2009-01-29 @ 09:09:58
 
Va bra! Kul när man får sån service! Jag hade ingen aning om att man inte kunde sy i gortex... Där fick jag lära mej något nytt!
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0