** Bortkastade pengar **
2009-07-24 @ 08:10:02
 
Igår morse så var jag ute och sprang eller jogga är väl rätta ordet...det går inte fort men snabbare än att gå i raskt takt...Har blivit en riktig hejare på att motionera.....Synd bara att det inte syns på vågen...

Innan jag stack iväg så gav jag katterna mat....men den tredje kom aldrig ner..han låg kvar uppe i handfatet....De andra två släppte jag ut efter de ätit upp.....

När jag kom hem tyckte sambon att han var inte riktigt sig lik, lojj, matt,  ville inte leka, inte äta....och jag försökte klämma på magen och kollal ite själv men han bara la sig ner...det är nog fel på honom intalade jag mig oxå..så jag ringde vetrinären och fick åka till en 5 mil bort....

De fågade mig och han var försäkrad : NEJ, om han hade vaccinerats:  NEJ
Försäkra en bondkatt har jag inte tänkt på och vaccinera mot kattpest har inte ens funnits i mina tankar....
Så nu vet jag vad jag ska göra på datorn...kolla katt örsäkringar....

De klämde och kände och jag och min följekompis P tyckte han reagera när hon tog på magen...men allt såg bra ut enligt vetrinären..
Det togs blodprov (raka lite på benet innan nålen sattes i) och temp...men alla prover var bra......och allt gick bra...lugnt och städad..

Däremot  skulle  de ge honom vätska (för säkerhetens skulle) innan vi åkte, som dropp, i nackskinnet men då blev han som förbytt.....De spänner lite i skinnet när det gör detta och det kan vara lite obehagligt. Jag har då aldrig sett en argare katt ngn gång....Han högg efter oss och försöka hålla en katt som inte vill bli hållen är som hålla en oljad ål skulle jag tro.....
Vi provade med att linda in honom i en handduk för att han inte  skulle kunna bita oss men det gick inte...Han kom loss...Han fick i sig lite vätska men mer var det inte...
De hade hört igenom dörren hur arg han var....Stackars sköterska...hon hade inte varit med om en sån ilsken katt......
som alltså är världens goaste...men han gillade inte detta.....

Så kontentat av hela kalaset är att han kostade oss 1360 kr + bensin så ca 1500kr och han var FRISK..

Fy vad sur jag var när jag gick därifrån....Han hade väl åtmisntone kunnat haft lite feber, vara lite sjuk....för dessa pengar...
DET SUGER!!!!!!!

Nu ska vi ha koll om han gör sina behov och än har han inte gjort ngt....gör han inte det skulle jag ringa igen och då blir det röntgen...och ännu mera pengar....men vad man gör man..Hostar upp pengarna och försöker ser glad ut.....

Tänk vad jag kunnat shopat för dessa pengar....


 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0