** Myggorna sticker och biter på mig...
2009-07-19 @ 21:40:46
 

På min mage en mygga satt

Och solen den lyste så sommarglatt

Snälla mygga stick inte så...!


Men!!..  det gjorde den ändå!

Magen aj !!!


Myggorna sticker och biter på mej!

Säg var sticker myggan dej........?

Peka på ett barn som ger förslag........          

Näsan !!!


På min mage........osv.


Men det gjorde den ändå!

Peka på det ni benämner...............

Magen aj!,   Näsan aj! ............bygg på med barnens förslag

Sista versen när man vill sluta.......               

Myggorna sticker på alla de sätt

men nu tror jag den är mätt!!


Text o musik  Musiklek Kerstin Anderby-Wanngren o Peter Wanngren 
                                  -------------------------------------------------------------------------------------------

Jag förstår inte att det kan finnas så mkt mygg asså....
Det går inte attt vara utan mygghuva/nät för då ser man inget och man får in de i näsa, öron och munnen...
När man sätter sig i bilen måste man veva ner alla fönster medans man åker för att inte få med alla hem....
Men inte ett myggbett har jag och har nog träffat ett stort anatl mygg de sista dagarna...

Idag när jag var ute och sprang, efter vi letat kantarell vid  på öarna runt om sjön , så hittade jag 2 l ...Inte dumt..stora och fina......man nsätan kröp på marken för att inte missa ngn...
 
- Musik - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0