** Tonårsförälder **
2009-07-12 @ 09:41:08
 
När vi åkte iväg på semester så hade vi städat och allt var toppenfint hemma.....och jag sa till grabben att han skulle hålla efter under veckan vi var borta.....Jag ringde i god tid och sa att vi skulle komma hem tidigare..i tron att han skulle hinna fixa om det var ngt han skulle göra, städa undan tex....så att han hade tid och inte få skäll igen som förra året...

När vi kom hem så stod det disk på hela bänken...smulor och saker på köksbordet och soffbordet....
Då hade vi alltså suttit i en bil i 6 tim och mötts av detta...Jag bröt ihop...och stackarn fick en utskällning....Inte så kul att få kl 23 på kvällen...När man helst av allt ville springa fram och krama honom...och så blir det så här..
Visst , han hade jobbat men man måste kunna torka av bordet, plocka undan gamla mjölktetror osv...så det är ingen ursäkt...

Jag gick i limning när han sa att det får man förväntas sig av en 17 åring när den har hela huset själv....
Du ,då höll jag gå i taket...
När vi åker iväg nu på tisdag till renarna ,tännäs, så får han bo hos morsan eller sambon  morsa...När jag sa det, ja då straffar jag honom tycker han....

snacka om att vara ego och bara tänka på sig själv...

och en annan blir matt för mindre..
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2009-07-15 @ 15:09:20
 
Där har du den tristaste baksidan av tonåringarna... Det är nog den vanligaste orsaken till gräl. Inte ens hans försvarstal var särskilt annorlunda, en typisk egotonårings försvar... Så här med år sedan det inträffade kan jag skratta åt det fåniga i situationen, men då det inträffade, hade jag lust att närapå döda henne av all ilska.

Ändå var inte kl 23 och jag suttit i en bil hela dagen innan....
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0