** Kossa dag **
2009-06-03 @ 22:20:39
 
Idag har jag varit ledig och varit med tösa i skolan til len ladugård utanför byn...Vi tittade på kossor så vi luktade inte så fräscht när vi åkte hem....
Sedan fullt upp efter det.....
Under tiden hon var sedan i skolan (vi kom tillbaxs så det var 2 tim kvar av skoldagen) så åktej agi n och handlade studentpresent eftersom grabben är på öland......
Sedan fick jag fixa telefonsamtal typ med försäkringskassan och statiol (min kod var spärrad pga att jag använt det på ica i tron att det var sparbankskortet) Så det tog lite tid med alla instanser man ska tyrcka på telefonen innan man kommer till en telfonist...Usch vad jag avskyr detta.....
Det var mkt lättare för att bara ringa även om det var upptaget ibland och man fick stå i telefonkö...

Skulle sedan lämna bilen på verkstad här i byn och när jag kommer ner så skulel vi ha varit där förra veckan???? Vilken av de kan ha skrivit fel i sina almenackor...han eller sambon...Så nu blev det en ny tid.....nästa vecka...

Sätta i  mina plantor jag köpte av storbarnsavdelning...gurka och schvosh (hur stavas det).....
Min collega (vars grabb var på balkorten) kom upp och låna symaskinen för nu ska det sys nytt till studenten...framförhållning...nä, inte där...det blir i sista minuten...allt på samma vecka..Ngn som känner igen sig....JAAAAGG......

Mat ska man ha oxå så det var jag tvungen att fixa....pust....
sitta en stund vad är det...

En springtur har  jag oxå hunnit med framåt kvällningen och en massa telefonsamtal ang en resa til larosfortet (typ fångarna på fortet) som jag och en annan förälder har tänkt gjort med klassen....men det har blivit så dålig uppslutningen med bilar och vilka osm vill åka så nu har jag skrivit ett brev att vi skiter i det......tar det hösten istället om intresset finns...Så stora tösa som väntat på detta blev jättebesviken...Hon har gått och frågat om lapparna som skulle in men inte fått nga.....

Så dagarna och veckorna rullar på...hinner knappt sitta här......
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0