** slutare än slutast **
2009-05-06 @ 22:06:48
 
Gud alltså så trött jag är...ändå sitter jag här vid datorn...Den är ju alltid upptagen så jag får ta den tid den är ledig...Ett mörker nu när lilltösas laptop är inlämnad...Alla utom grabben sitter vid den...Nu har det gått 2 månader och man undrar hur länge de får ha den innan man kan gnälla....De skyller på ngn del som aldrig kommer in...Man tycker det borde finnas ngn garanti på att den ska bli klar inom en viss tid..
Imorrn ska jag ringa konsumentverket tänkte jag och höra om de vet..

Vi har haft fullt hus med barn på jobbet (14 st )och i stort sett alla till mellanmål..12 småbarn på 2 personal.....Det är inte klokt egentligen.....
Nu har vi den tillgången att vi har en 17 årig tjej hos oss så hon kuinde sitta vid ett bord...så blir det inte så trångt...
Ja, jag vet inte vad vi skulle ha gjort om vi inte haft henne....Hon har varit ett otroligt hjälp nu under våren och hon är super duktig....Så hur vi ska klara oss sen vet jag inte...

Idag har jag sprungigt och gått om vartannat på rasten....

Steg idag : 11 920 (löpning/promenad)
 
- Vardagsprat - Permlink - 3 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: josefin
2009-05-07 @ 11:20:46
 
hoppas du mår bra =)
 
- URL: http://sameoldstories.blogg.se/ - -

Från: Elin [ n e v n a r i e n ]
2009-05-07 @ 20:51:29
 
Jag upplever det som att Nikon känns mer som en "äkta kamera" när man håller i den. Den har liksom den tyngden och avtryckarljudet är fantastiskt. Men knapparna och menyerna tycker jag är rörigare, så det är betydligt bättre på canon. Så jag tycker canon är lättare att hantera.



Jag tänkte välja nikon först, men valde tillslut canon, eftersom jag hade mest erfarenhet av deras märke. Kan inte direkt säga att jag ångrar mig och egentligen tror jag väl inte att det är så jäättestor skillnad på de två märkena. Det är inte så att man väljer fel eller rätt om man väljer den ena eller den andra.. a..



Det objektiv jag använt mest är canon EF 50/1,8 II - ett superbra objektiv till ett oerhört billigt pris (1000:- och då med det billigaste objektivet som finns - vad jag vet). Det passar till blommor, porträtt, alldagligt.. det mesta :) Den enda som kan vara svårt i början är att det inte går att zooma, men jag tycker inte att det är några problem nu - nu är det nästan så att jag hellre har ett fast objektiv (som inte kan zooma) bara för att jag tycker så mycket om det och är van vid det :) Men som sagt.. det är det som alltid suttit på kameran.. alltid :) Sen har jag bytt ett par gånger när jag velat fota nåt annat men det är som mitt standardobjektiv numera :)



Sen när du köper kamera med kit.. då får du ett objektiv till. Ett som jag inte tycker så jättemycket om.. så man kan ju köpa enbart huset (utan kit) och sen köpa till ett annat valfritt objektiv isället :)

 
- URL: http://nevnarien.se/ - -

Från: Elin [ n e v n a r i e n ]
2009-05-07 @ 20:55:11
 
Alltså jag vet inte :S Jag har ju lagt in sånna här ord som ska fastna i filtret .- som tex gratis tävling osv för att få bort spam och reklam från bloggen men jag fattar inte vad i dina inlägg som gör att dina fastnar för du använder ju inte de orden ^^
 
- URL: http://nevnarien.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0