*' Våryra **
2009-05-08 @ 19:54:01
 

Japp...våryra i byn är det idag och jag har hållt tyst för lilltösa men vad händer i skolan...Jo, allla pratar om det ..om vilka som ska springa loppet osv....Jag hade hemska tankar där för jag vet hur det blir......
Jag hade tänkt mig en lugn fredagskväll hemma utan  att göra ngt,,,inte träffa ngn förutom familjen.....
Hon skulle springa våryransloppet på ngn kilometer hade hon bestämt....
Så när jag kom hem från stan så var det bara att åka iväg ner igen...(inte för att jag hade lust men plikten kallar som förälder) Jag försökte få sambon att åka men det gick inte....
Ja, sa till tösa att jag tänker inte springa med detta år...Hon mulna till men vi hitta kompis som hon kunde springa med...
Vet ni hur jobbigt det är????

Först så springer man och tänker...att det här går bra...
Efter 400 m så börjar smalbenne känna av att man springer...
sedan kommer  flåset...
man får ingen luft......utan börja tänka som på profolax anding...(bb)
sedan är det asfalt så bena blir som stenar....
Det är tungt att komma mål....
det värsta är nog ändå att man hamnar i byns hemtv så att alla som har det programmet kan se en...
Elefanten kommer springade brevid sin tös hahahaha
Detta har jag gort i två år och det räcker..

När det var kalrt så gick vi och mingla lite och kom fram till hoppborgen/rutchbana av luft.....Så vi ställer oss i kön för en biljett á 30 kr och precis när hon klättrar upp och åker ner så kommer regnet...och inte lite heller.....Det öste ner så vi sprang till bilen och var dygnsura men vi skrattta åt eländet.....
Hon hann åka en gång men var nöjd.....
Vi hade tur ändå med vädret att det var fint när de sprang och börja regna så slapp vi var kvar längre.......
En tös som oxå var nöjd....

Hon hade dock ont i benen så vi får se hur det är nu när hon vaknar...rejäl träningsvärk skulle jag tro.....

När vi kom hem så hade sambon gjort mat...och ni anar inte hur finurlig han är med att trixa ihop saker....
Först så var det förrätt: soppa med räkor + fetaost....hmmmm lagom sting i...
Sedan kyckling + pommes stripes med sås till...( ja det var väl inte så svårt att göra)

Underbart gott ivarjefall.....

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0