** Midsommarafton **
2010-06-26 @ 18:52:34
 

Ojoj, tiden går fort...redan midsommarafton (midsommardag när jag skriver detta)
Vi skulle träffas kl 12  hos en bekant men inte var jag klar då...utan kl 13 ...
Började med att plocka blommor till stången....
Klä stången och den blev så fin.....
Lunch med sill och potatis runt 15...
Därefter åkte jag hem för att svira om....
Sambon kom hem från fisket så vi cyklade ihop tillbaxs till vännerna....
Stora tösa stannade kvar hemma för hon tyckte inte det var kul....Hon skulle vara med kompisar i sätllet..

Här försöker man få in traditioner för barnen och mannen och vad får jag tillbaxs...Alla tycker det är tråkigt utom jag...tycker detär mysigt att gå och plocka blommor, klä stången, umgås med flera människor....suck!!!

Vi ska försöka hitta på ngn egen tradition nästa år som alla gillar...vad nu det kan bli för ngt..







 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2010-06-27 @ 19:33:24
 
I alla fall fick du flickorna att posa i midsommarkrans! Sedan kan det vara svårt i en viss ålder att få med barnen. Då de hellre är med kompisarna. Den tiden tycker jag är den jobbigaste tiden, för jag kan inte slappna av då de är ute en sån helg. Vi närmar oss den åldern med vår yngsta och då blir det några år att fira midsommar med ytterst lite alkohol i kroppen, ifall något skulle hända och man måste ut och hämta barn...
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0