Början av augusti
2012-08-03 @ 07:38:47
 
 
Ojdå, tiden går fortare än vad man tror...det var ett tag sen jag skrev här märker jag ....
Å ny blogg manual har de oxå gjort under tiden jag varit härifrån..
 
Jag är inne på min andra semesterv utav 4...Vi ska inte iväg ngn stans som vi brukar om åren då vi inte har så mkt pengar att röra oss med.....
Sambon har startat egen firma  nu i juli så han har ingen semester alls  i år och det är jättetråkigt. Det känns ju inte som jag heller har semester fast jag har det...Det är ivarjefall inte på samma vis...Om kvällarna måste han lägga sig för han ska upp å jobba tex.
Jag har vart iväg och badat till temepererat vatten nga ggr med tjejerna men värmen har liksom försvunnit....men det gör inget...Då behöver jag inte visa mig i bikini...
 
Vi har väen varit iväg på en dagstur med eckerölinjen och det var mysigt men buffen är mkt bättre med viking..Nu har tydligen viking slutat hämta upp med buss i vår by så därav vi tog eckerö men nästa år blir det viking och vi får försöka ta oss till stan på ngt vis...För sen när man åker hem så släpper viking av i byn..märkligt det där! Vi har alltid åkt med viking och där är buffen super....Denna dag den 21/7 firade grabben och sin tjej 1 år ihop och de fick vi då dela med de då vi var till åland.
 
Grabben har även fått mc kort och köpt mc och det så coolt ut när de drar iväg...
 
Jag plockar svamp, rensar och sköljer svamp, fotograferar om dagarna...och fort går de...så nu har hela 2 v gått...
Sista v ska jag upp till tännäs och faktiskt denna gång ska grabben med (som inte haft semester på 5 år)...stora tjejejen följer oxå med men lilla följer inte med om inte sambon kan...Så vi får se hur många vi blir...Det blir en liten minisemeseter..
.
Igår var jag iväg och fotade en liten mage så fin så (men alla magar är väl fina)...
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2012-08-03 @ 09:24:33
 
Faktiskt är det inte antalet mil man avverkar eller inte ens antalsoltimmar man pressar som avgör ifall man haft semester. Det märkte vi förra året då vi hade två bra sommardagar på 4 veckors semester! Vi njöt av sommarvärmen när vi kom hem från jobbet. Det gick bra det med. Fast även om jag vilar bättre när det är sämre väder, så längtar jag vansinnigt efter att bada i Vänern!
Fina bilder!
Svar: Nej, om du syftar på att antalet mil som din man avverkar med att hur mkt man plockar svamp så menar inte jag att vi går många mil heller för att hitta det vi gör. Utan när jag skrev hahaha, så var det mer åt oss, att det finns så inåthelskutta med svamp...Vi hittar så fort vi går ut och andra hittar inga..så mer åt skrattretande hållet att det finns så mkt svamp..inget illa menat alls där...Det kändes som det kan ha blivit lite missförstånd....Sen att vi plockar mer än vad vi behöver är väl mer att vi gör ngt ihop (vi har inte så många intressen på den fronten) ..och flera av strällena krävs båt och så vitt jag vet så är det inte många som är just där vi är..Solen som jag prata om var mest tanke på barnen...Jag klarar mig utan sol och bad...för mig så är semestern som nu, att bara vara..och jag gillar helst tempererat vatten oxå men där är det alltid så mkt folk...men ngt dopp ska väl hinnas med i sjön hoppas jag..Visst är det så att man får ta vara på kvällarna om man jobbar och det går ju det med....men ändå inte detsamma att ha semester själv...Hemma nu är jag som en arbetsmyra, jag ska göra det , det å det..listan blir lång...för jag är ledig....och ibland önskar jag att jag jobba oxå just nu..för min egen skull...barnen tycker ju det är skönt att ha mig i sin närvaro så jag tänker så och så gör jag min små uppgifter på lappen....Hoppas nu det blir så pass skönt i vattnet så du hinner få dig ett dopp....
TIINDRA
 
- URL: http://mammakero.blogg.se - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0