** Urk, för kurser **
2012-02-07 @ 21:48:10
 

Jobbardag och kurskväll till kl 18.30 som inte ger ett dyft...kostar en massa pengar  för kommunen och inte vill vi gå heller och det är så nedrans rörigt så man blir inte klok på det...Idag fick vi byta till klasrum för att aulan var upptagen (fast det var bokat åt oss från början)

Näää, kurs skrälllet är obligatoriskt och den ligger melllan 14.30 - 18.30 och skiter man i att gå då gör man tjänstefel och kan bli kickad...Facket och kommunen har gjort ett avtal så det är vackert bara att göra som de säger.... 
Men jag har inte valt att gå och framför allt inte på kvällstid. Min fritid vill jag bestämma över själv . Vi har ändå så mkt kvällar som går bort på avdmöte, p-möten... Hade kursen legat på dagtid då skulle jag inte säga ngt...

All kursarbete blir ju oxå på kvällarna så i julas var jag 5 hela dagar så vi får ju ngt för det, timm för timme...men egentligen ska den som jobbar heltid ha dubbelt men det får de inte...

Om sambon skulle ha en kurs som är obligatorisk  så skulelle det ALDRIG läggas på kvällstid....

En föreläsning är ok för då är det bara den gången..men det här är ca 200 timmar....
(om det blir det dvs)

Som den gången vi hade planeringsdag 6 mil bort...då fick vi INTE räkna in resetiden....och det var ju oxå obligatoriskt....där försvann nästan 2 tim som vi gav till jobbet som egentligen är av vår fritid..
Vi hde ju kunnat varit på jobbet som var nära och bra...
Nää, fy för kommunalt!!!

Hade jag varit yngre hade jag ggort ngt åt det, men inte nu....


 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0