** 11 jan **
2012-01-11 @ 22:26:35
 

Dags för vab dag idag men inte för att tösa är sjuk...nej, hon är aldrig sjuk utan för att vi skulle  till habliteringen till logopeden...ca 1½ år emellan brukar det vara mellan gångerna men eftersom vi har bytt klasslärare nu i höstas och att hon får ny specialpedagog för extra tid i språk  nu i år så ville jag göra en ny bedömning på henne...

Så nu ska jag tillbaxs om två v och då ska lärarna med...

Hon pratar rent, läser flytandeo ch har gjort länge, social och inga fel utåt sett...en okänd person skulle inte märka ngt så där på direkten..Hon flyter in i mängden....men, hon har svårt med ord, att komma på ord, behöver oftast hjälp på traven...Hon har svårt att sortera ord, veta vad orden hör till, svårt med motsatsord., svårt att upprepa flera ord om en vuxen säger först, svårt att berätta om en bild, Tex Årstiderna har vi tragglat med i flera år..hon kan de ena dagen , dagen efter är det borta..och så här får hon jobba, traggla, traggla ,nöta, nöta.. För henne blir det ju  extra jobbigt om man jämnför ett normalt barn utan nga inlärningsproblem...Matematik är oxå ngt hon har haft jättesvårt för men vill så gärna.....Skulle hon inte  haft sin kämparglöd så skulle hon inte vara där hon är idag..

Igår hade jag lovat min collega att jag kanske skulle med på kickboxning...och jag satt på mig kläderna och herregud, hur jag såg ut....En uppstoppad flodhäst i ren svenska.....
Jag kom i mina gympaleggins men all fläsk vällde över så jag såg ju inte klok ut...Mina vanliga t-shirtar kan jag ju knappt ha för att jag ökat i omfång...Jag ville ju inte ner och visa mitt feta daller och höra tissel, tassel om att man gått upp i vikt för det är ju inte lite, det synns om man säger så...

Timmen  gick efter hon ring och frågat mig hur jag skulle göra och jag tänkte...nä, vad sjutton..jag åker ner...hittade nga långmjukisar och en ok t-shirt men jag hade ju lika gärna kunnat satt på mig ett linne för när jag började svetta så klättrade ju tröjan upp och la sig på magen så jag fick dra ner den hela tiden...usch, för att ha blivit så fet...och jag har inte orkat gjort ngt åt det det tidigare för jag inte mått bra...Nu får jag igen det...och svårare kommer det att bli..Men just för tillfälle är ajg taggad...sen om det varar 2 v, 1 mån, 3 mån.det återstår att se...

Just nu, är det jätteskönt att jag åkte ner..at ha lite träningsvärk imorrn, få känna att man gjort ngt med kroppen som jag inte gjort på 1 år..

 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2012-01-12 @ 06:56:44
 
Jättejobbigt för tösen när all inlärning går i total uppförsbacke. Ville du göra en bedömning för att se om hon får all den hjälp hon behöver?



Kickboxing måste vara lika kul som boxing passen på gymmet! Vi använder kickar där med! Det tråkiga är att jag kan inte boxas längre. Mina axlar och brutna fotleder gör att jag inte kan göra alla rörelser som man ska. Det är jättetrist för jag älskar den tröttheten i kroppen som ett pass ger mej.
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0