** Nu är glada julen slut, slut , slut.....**
2012-01-15 @ 18:54:47
 

Nu är glada julen slutslut..slut…julegranen kastas ut..ut..ut…men till nästa år igen, kommer hon tillbaks vår vän, för det har hon lovat....

Ja, det är  inte med glädje som jag plockar bort granen och alla de fina ljusen i fönstrena idag på fm....
Vi hade en sån fin gran som knappt barra som vi fått av min collega.....och det är ju så mysigt med alla ljus!!!!
Men det blev stort i v-rummet igen ;)....

Nästan allt är borta nu av tomtar och lucior och julekulor....ngn gardin kvar men den är inte så julig så den får sitta...

På em tog vi oss en sväng IGEN till sjön och den här gången åkte även jag skrillor....svarta sådana.....4:e året jag testar det och det går framåt....Mina konståknings skridskor slängde jag i min ungdom runt 18-19 år....Jag skulle inte åka mer sa jag, slängde även mina längdåkningsskidor...som jag ångrar grymt idag :(....

Vem tänkte på att man skulle ha familj och barn och göra om detta...Det fanns inte på tanken då utan de tog bara plats....


Perfekt ljus när vi kom dit till isen...inga skärmar eller ngt behövdes...I like it!!!!

Men vi hade det jättemysigt där ute...och så visste jag att min sambo var där med en kompis för fiske...så vi skrilla  till dem över sjön...

Jag har väldigt respekt för vatten oavsett sommar eller vinter så jag är ju lite rädd...men jag har sjövan sambo som är väldigt trovärdig så  jag får ju tro på honom...även grabben kolla igår och då var isen 2 dm tjock..

Sambon har gjort ett sjökort där över sjön  och det är inte djupt där vi var.....
vi bottnar...

När vi kom fram till de så började det att snöa sån här fin snöfjun, så fint....

Dock är jag som jag  är...skulle leka isprinsessa och göra en 3:a eller en piruett på killskrillor som jag gjorde i min ungdom, kommer inte ihåg vilket av dem, men det var det vi höll på med stora tösa och jag.....Jag berättade hur vi gjorde och jag skulel visa...å så vurpar jag...Kameran om halsen men den lyckas jag rädda och mitt huvud..jag kommer i håg att jag måste upp med kameran.....åskådare hade jag ju oxå och de såg hur jag rädda kameran genoma atts träcka upp armen så inte den skulle slå i isen...landade på knäet men låg på rygg så fråga mig inte hur jag fixa det....

Efter vi åkt tillbaka från fiskekillarna så drack vi varm choklad + maraboue nöt....snacka om mumma och idag räknar jag inga prickar i VV,,,,,





 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2012-01-15 @ 20:52:30
 
En dag till med härlig vinterutflykt... Nästan så jag blir lite avis! Inte på vurpan, men dagen som sådan! Skrillor kan jag inte åka längre, för mina brutna fotleder, är inte tillräckligt stabila eller rörliga nog.
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0