** Hens Ängel**
2012-11-29 @ 21:47:00
 
Usch, idag fick vi ett tråkigt besked på jobbet....
En av våra tidigare collegor har åkt upp till änglarna...Hen hittades i sin lägenhet efter 1 v och det hade kunnat blivit längre...Hen hade en tid i måndags på ngt(synundersökning eller ngt sådant) och dök aldrig upp, så de ringde jobbet (till oss som de måste ha haft kvar där) så vi försökte ringa hem, sen fick vi ringa släktingar som fick åka dit och de hitta hen...
 
Det är så tragiskt...hen blev sjukpensionerad för ½ år sen, skulle gå i pension om 1½ år....
Hen fick aldrig uppleva sin egen pension...Har jobbat hela livet och så går det så här...
Sjukdomen KOL är nog grunden till hens bortgång...kvävdes till döds förmodligen (fick ingen luft)...men oduktionen får visa svaret...
 
När jag började på mitt jobb- 88 så jobbade jag med hen + hens collega....och jag har varit på samma avd i över 20 år...Hen har flyttat runt men vi har jobbat nära varann....så det känns i hjrätat....så overkligt!!!
 
Senare på dagen vid KL 15 så kom en mamma och stack åt oss  en liten sak i handen,  en liten skyddsängel för hennes dotter, som vi tar hand om , som har svår diabets...ja, då blir man oxå rörd....Så jag tror att dagen har en mening...Att hen blev en ängel och just nu är hen med mig här hemma på hyllan....
 
 
- Tävling - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2012-11-30 @ 06:47:03
 
Vad tråkigt... Tänk att en utebliven synundersökning kunde sluta med hen hittades...
Fin ängel!
 
- URL: http://mammakero.blogg.se - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0